بزرگ و برجسته کردن باسن با جراحی زیبایی پروتز باسن

1200x630bf

بزرگ کردن باسن (یا جراحی پروتز باسن) یک جراحی پلاستیک است که برای فرم دادن به باسن و افزایش حجم و برجستگی باسن انجام می‌شود. در این عمل برای بزرگ کردن باسن و فرم دادن به آن و ایجاد ظاهری زیباتر، از تزریق ژل یا چربی در باسن یا از پروتز‌ باسن استفاده می‌شود.

روش جراحی زیبایی باسن با توجه به اهداف و انتظارات شما و همچنین آناتومی ‌و خصوصیت فیزیکی بدن شما تعیین می‌شود و گزینه‌های مختلفی که برای انجام این کار پیش رو دارید، طی جلسه‌ی مشاوره با دکتر طرزی مطرح شده و ارزیابی می‌شود. سه روش مختلفی که در حال حاضر برای بزرگ و برجسته کردن باسن وجود دارد عبارت است از: تزریق ژل در باسن، تزریق چربی و جراحی باسن با کاشت پروتز باسن.

به خاطر داشته باشید که بزرگ و برجسته کردن باسن نمی‌تواند تاثیری بر مشکلات یا بحران‌های زندگی شخصی شما داشته باشد، اما می‌تواند بر اعتماد به نفس شما و لذتی که از زندگی خود می‌برید، تاثیر مثبت داشته باشد.

بزرگ کردن باسن با عمل جراحی کاشت پروتز باسن

قبل از جراحی

• نوع ایمپلنت: برای بزرگ کردن باسن با ایمپلنت، از پروتز‌های کروی یا بیضی‌شکل سیلیکونی استفاده می‌شود.
  • اندازه‌ی ایمپلنت: اندازه‌ی ایمپلنت با توجه به اهداف و انتظارات شما و همچنین سایز و فرم فعلی باسن شما انتخاب می‌شود.
  • ملاحظات مربوط به سیگار کشیدن: لازم است حداقل سه هفته قبل از جراحی کاشت ایمپلنت و دو هفته بعد از آن (و یا تا زمان بهبودی کامل زخم‌های جراحی) از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • ملاحظات مربوط به داروها: از سه هفته قبل از جراحی، از مصرف آسپرین و مسکن‌هایی از نوع ایبوبروفن خودداری کنید.

نحوه انجام جراحی کاشت پروتز باسن

به طور معمول برش‌های جراحی در یکی از این دو ناحیه ایجاد می‌شود: در محل چین‌خوردگی پایین باسن (محل برخورد باسن با پشت ران) یا در میان خط وسط باسن.  در اغلب موارد برش جراحی در خط وسط باسن انجام می‌شود چرا که در این حالت جای برش‌های جراحی کمتر نمایان هستند. البته احتمال بروز عفونت در این روش بالا است. بعد از ایجاد برش در این ناحیه، جراح در باسن شما یک فضا ایجاد می‌کند که برای جای دادن پروتز شما به اندازه کافی بزرگ باشد. عمل پروتز باسن را می‌توان در زیر یا روی ماهیچه‌ی باسن، به نام گلوتس ماکسیموس، قرار داد.

در برخی موارد برای فرم دادن بهتر به باسن و لیفت باسن ، ممکن است جراح در برخی از نواحی باسن لیپوساکشن نیز انجام دهد. بعد از این که عمل مشابه در طرف دیگر باسن نیز انجام شد، جراح اطمینان حاصل می‌کند که ظاهر باسن طبیعی است و دو طرف باسن با هم تقارن دارند و سپس برش ایجاد شده را بخیه می‌زند.

در اغلب موارد، برای انجام این جراحی از بیهوشی عمومی ‌استفاده می‌شود. با این حال برخی از جراحان این عمل را با استفاده از بیهوشی موضعی و تزریق داروی آرام‌بخش انجام می‌دهند. در طی اولین جلسه‌ی مشاوره‌ای که با پزشک خود دارید لازم است در مورد روش بیهوشی با او صحبت کنید.

بعد از جراحی

• گن فشاری مخصوص: لازم است این گن تا سه هفته بعد از جراحی، به صورت شبانه‌روزی پوشیده شود و سپس به مدت سه هفته، فقط در طول روز پوشیده شود. تا دو هفته بعد از جراحی، نشستن روی باسن برای بیمار مشکل خواهد بود و به همین منظور از بالشتک نرم برای کمک به راحتی بیمار استفاده می‌شود.
  • ورزش: لازم است تا 6 هفته بعد از جراحی کاشت پروتز باسن، از انجام ورزش‌های پرفشار خودداری کنید.
  • دوش گرفتن: شما دو روز بعد از انجام جراحی مجاز به دوش گرفتن هستید.
  • مراقبت از زخم‌های جراحی: لازم است تا سه ماه بعد از جراحی و به منظور پیشگیری از کشیده شدن پوست و بهبود سریع‌تر جای زخم، روی محل برش‌های جراحی، چسب مخصوص میکروپور (با عرض یک اینچ) بزنید. بعد از این مدت زمان نیز می‌توانید، از کرم ویتامین E استفاده کنید.

دلایل انجام جراحی بزرگ کردن باسن

جراحی پروتز باسن به منظور بهبود فرم باسن و افزایش برجستگی آن انجام می‌شود. هدف نهایی از انجام این جراحی، داشتن باسن زیباتر، با حجم و برجستگی بیشتر است که باعث می‌شود شخص احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشد.

بسیاری از زنان و مردان از فرم یا ظاهر صاف باسن خود ناراضی هستند و علی‌رغم انجام ورزش‌ها و تمرینات جدی برای تقویت و بزرگ کردن عضلات گلوتس، همچنان از اندازه و فرم باسن خود ناراضی هستند. عمل بزرگ کردن باسن با جراحی کاشت پروتز باسن یا تزریق چربی، به این منظور انجام می‌شود که فرم و اندازه‌ی باسن، به نحوی که زیبا و طبیعی جلوه کند، بهبود داده شود و بدین ترتیب شخص بتواند لباس‌های مورد علاقه خود را بپوشد و نسبت به فرم و ظاهر بدن خود احساس اعتماد‌به‌نفس داشته باشد. کوچک بودن و صاف بودن باسن در اغلب موارد ژنتیکی است اما می‌تواند بر اثر کاهش وزن، بیماری و بالا رفتن سن نیز ایجاد شود.

مشکلات و خطرات احتمالی

مشکلاتی که بلافاصله بعد از جراحی پروتز باسن خواهید داشت عبارتند از:

• درد: شما تا حد متوسطی درد خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که تا دو هفته بعد از جراحی باید از خوردن آسپرین و ایبوبرفن خودداری کنید.
  • کبودی: بروز کبودی شایع است اما میزان کبودی خفیف است و ظرف دو الی سه هفته برطرف می‌شود.
  • مشکلات مربوط به جای زخم جراحی: در برخی موارد ممکن است عفونت خفیفی ایجاد شود. اما بروز عفونت شدید (که نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک دارد یا منجر به لزوم برداشتن پروتز می‌شود) به ندرت اتفاق می‌افتد و خطر بروز آن کمتر از نیم درصد است. در موارد نادری ممکن است هماتوم (تجمع خون) ایجاد شود که احتمالا باید خون اضافی بیرون کشیده شود.
  • حس لامسه: ممکن است در اطراف جای زخم جراحی، تا حدودی حس لامسه‌ی شما ضعیف شود و بازگشتن به حالت عادی ممکن است تا سه ماه طول بکشد.
  • سفتی بافت باسن: باسن شما در ابتدا متورم و سفت خواهد بود. در موارد کمی ‌این حالت تا چند ماه بعد از جراحی ادامه دارد. این مسئله می‌تواند نرمی ‌و فرم پروتز باسن را تحت تاثیر قرار دهد و برای شخص ایجاد ناراحتی کند. خطر بروز انقباض کپسولی نیز کمتر از 5 درصد است (تشکیل بافت زخم در اطراف پروتز که باعث سفت شدن باسن، داشتن احساس غیرطبیعی به بدن خود و درد خفیف می‌شود).
  • سروما: تجمع مایع اضافی در اطراف ایمپلنت که به ندرت بروز می‌کند، اما در صورت بروز این حالت، ممکن است لازم شود که پروتز‌ها خارج شوند.
  • پارگی پروتز: بروز پارگی پروتز باسن بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد.

سوالات رایج

آیا من کاندید ایده‌آلی برای عمل بزرگ کردن باسن هستم؟

شما باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از انجام این عمل داشته باشید و از محدودیت‌های روش بزرگ کردن باسن مانند تزریق ژل یا چربی یا جراحی پروتز باسن، اطلاع داشته باشید. ما از تصاویر سه بعدی برای درک اهداف و انتظارات شما استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که عمل شما به بهترین شیوه انجام می شود و ایده‌آل‌ترین نتایج ممکن را به دنبال دارد. وضعیت سلامت عمومی ‌شما، فاکتور بسیار مهمی‌ در رسیدن به نتایج دلخواه شما می‌باشد. در صورتی که  تصمیم به انجام عمل بزرگ کردن باسن دارید، به شما توصیه می‌شود که قبل و بعد از عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.

آیا بزرگ کردن باسن نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان دارد؟

بزرگ کردن باسن با روش تزریق چربی یا جراحی پروتز باسن، تحت بیهوشی عمومی ‌انجام می‌شود و شما معمولا یک شب در بیمارستان بستری خواهید بود.

مدت زمان ریکاوری بعد از بزرگ کردن باسن چقدر است؟

شما می‌توانید بعد از دو روز، به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید، اما لازم است تا سه هفته، از وارد کردن فشار به باسن خود خودداری کنید. لازم است هنگام نشستن، صاف بنشینید و سعی کنید وزن خود را به جای باسن، روی کشاله‌های ران منتقل کنید. تا سه هفته بعد ازجراحی نیز لازم است در هنگام خوابیدن، به شکم یا به پهلو بخوابید و به پشت نخوابید.

نتایج عمل بزرگ کردن باسن چیست؟

اولین  و مهمترین موضوع درباره نتایج عمل بزرگ کردن باسن، طبیعی بودن آن است. هدف متخصص زیبایی شما این است که بیشترین میزان برجستگی را ایجاد کند، به نحوی که با سایز و فرم طبیعی بدن شما کاملا همخوانی داشته باشد. انتظارات و خواسته‌های شما از این عمل در تصمیم‌گیری برای شیوه‌ی انجام این عمل بسیار تاثیرگذار است. در نظر داشته باشید که نتایج نهایی این عمل باید به گونه‌ای باشد که ظاهر شما را بهبود دهد و به شما اعتماد به نفس بدهد.

ماندگاری نتایج عمل بزرگ کردن باسن چقدر است؟

انتظار می‌رود که نتایج تزریق چربی در باسن و جراحی پروتز باسن بسیار طولانی مدت یا دائمی ‌باشند. البته در مواردی که برای بزرگ کردن و سفت کردن باسن از تکنیک تزریق چربی استفاده می‌شود، ممکن است برای رسیدن به نتایج مورد نظر، نیاز به انجام مجدد تزریق باشد. پروتز‌ باسن نیز ممکن است در آینده نیاز به تغییر یا تعویض داشته باشند.

آیا انجام جراحی کاشت پروتز باسن دردناک است؟

کاشت پروتز باسن موجب کشیده شدن بافت‌های موجود در باسن می‌شود و به همین خاطر می‌تواند دردناک باشد. این مسئله خصوصا در مورد پروتز‌هایی که در زیر ماهیچه قرار داده می‌شوند، صدق می‌کند. این درد طی 48 ساعت اولیه بعد از جراحی شدید‌تر است، اما با گذشت هر روز، این درد به تدریج کمتر می‌شود. این درد را می‌توان به کمک دارو، تسکین داد. با وجود درد و ناراحتی که در مراحل اولیه بعد از جراحی وجود دارد، بسیاری از زنان ابراز می‌کنند که از نتایج این جراحی بسیار راضی هستند.

وقتی بعد از انجام جراحی به هوش می‌آیید، احتمالا احساس خستگی و درد دارید و در باسن خود احساس سفتی دارید. بسیار مهم است که داروهای خود را طبق دستور پزشک مصرف کنید. جراح شما احتمالا برای دوره ریکاوری بعد از جراحی، داروهای ضدالتهاب و آنتی‌بیوتیک برای شما تجویز می‌کند. بهتر است که قبل از انجام جراحی، این داروهای تجویز شده را تهیه کنید.

روش‌های جایگزین

بیمارانی که در مورد انجام جراحی کاشت پروتز باسن، تردید دارند و در این‌باره مطمئن نیستند، بهتر است برای بزرگ کردن باسن خود از روش تزریق چربی به باسن استفاده کنند. در این روش، متخصص شما برای بهبود فرم و اندازه‌ی باسن، ابتدا از ناحیه دیگری از بدن شما چربی‌های اضافه را استخراج می‌کند و سپس این چربی را در باسن تزریق می‌کند. شما می‌توانید طی جلسه‌ی مشاوره اطلاعات بیشتری در این‌باره به دست آورید.