راه‌های درمان و رفع چاقی صورت

maxresdefault-1

هنگامی‌که حجم چربی انباشته‌شده در صورت شما زیاد باشد،‌ شما ممکن است چاق‌تر ازآنچه که هستید،‌ به نظر برسید. لاغری صورت می‌تواند ظاهری ظریف‌تر برای شما ایجاد کند، زیرا چانه و استخوان‌های گونه محسوس‌تر خواهند شد. اگر شما به‌تنهایی موفق به رفع چاقی صورت خود نشده‌اید، می‌توانید با یک جراح پلاستیک ملاقات کرده و در مورد گزینه‌های خود برای لاغری صورت با او بحث و گفتگو کنید. ازجمله  روش‌های حذف چربی اضافی صورت و رفع چاقی گردن می‌توان به لیفت صورت و لیپوساکشن اشاره کرد.

دلایل اصلی چاقی گونه

• رژیم غذایی نامناسب
  • کم شدن آب بدن
  • مصرف الکل
  • کم‌کاری تیروئید
  • چاقی صورت

در اینجا به پنج دلیل اصلی چاقی صورت و سپس لاغر کردن صورت چاق اشاره می‌کنیم:

رژیم غذایی نامناسب

اگر شما از یک رژیم غذایی متعادل برخوردار نیستید، میزان دریافت مواد مغذی توسط بدن شما کمتر از نیازهای یک بدن سالم است. از سوی دیگر، جذب بیش‌ازحد چربی، کربوهیدرات و نمک می‌تواند موجب پف صورت ‌شود.

Junk-food-2-e1406255559176

کم شدن آب بدن

کم شدن آب بدن یکی از شایع‌ترین علل ورم صورت است، چراکه بدن درصورتی‌که دچار کم‌آبی شود، تا جایی که ممکن است تمایل به حفظ آب دارد.

مصرف نوشیدنی‌های الکلی

مهم نیست که چه نوع از نوشیدنی‌های الکلی را مصرف می‌کنید. مصرف آبجو، شراب، عرق، و یا هر ماده‌ای که حاوی الکل است، می‌تواند موجب پف صورت شود.
1421198514483

کم‌کاری تیروئید

یکی از نشانه‌های هیپوتیروئیدی، یا فقدان هورمون‌های تیروئید در بدن، صورت پف‌کرده است.

چاقی صورت

چاقی صورت اغلب یک مشکل حتی برای افرادی است که دارای اضافه‌وزن نیستند. چربی به‌طورمعمول در ناحیه گونه یا چانه تجمع پیدا می‌کند.
به‌غیراز پنج علت اصلی چاقی صورت که در بالا ذکر شد، عوامل دیگر نیز می‌توانند منجر به پف صورت شوند.
این عوامل عبارت‌اند از اختلالات کلیوی، عفونت‌های سینوسی، واکنش‌های آلرژیک به داروها یا نیش حشرات، اوریون، عفونت دندان، التهاب غدد بناگوشی، سندرم نفروتیک، ادم، و بسیاری از عوامل دیگر.

درمان و رفع چاقی صورت

درمان بالینی چاقی صورت

لیپوساکشن

لیپوساکشن صورت یک روش جراحی زیبایی شبیه به لیپوساکشن معمولی برای درمان چاقی صورت است، با این تفاوت که نواحی اطراف صورت ازجمله گردن، گونه‌ها و چانه را هدف قرار می‌دهد. افراد اغلب شاهد تجمع بافت‌های چربی در این نواحی هستند و این رسوبات چربی معمولاً با عناوین غبغب و گوشت زیر گلو شناخته‌شده‌اند. کسانی که با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند می‌دانند که این مشکلات تا چه اندازه می‌تواند شرم‌آور باشد. به‌علاوه، این نواحی نسبت به تأثیرات رژیم غذایی و ورزش بسیار مقاوم هستند. بااین‌حال، با درمان لیپوساکشن، و حذف رسوبات چربی و رفع غبغب به روش جراحی زیر نظر یک جراح پلاستیک، می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید.

لاغر كردن صورت با لیپوساکشن همانند لیپوساکشن معمول شکم عمل می‌کند. جراح پلاستیک شما کار خود را  با ایجاد برش‌های کوچک در صورت و یا گردن شروع خواهد کرد. سپس یک لوله توخالی به نام کانول را به محل موردنظر وارد می‌کند. حرکت روبه‌جلو و عقب این ابزار چربی را بیرون رانده، و سپس رسوبات چربی با یک دستگاه مکش یا سرنگ متصل به کانول بیرون کشیده می‌شوند. البته، شما در طول عمل هیچ‌گونه درد یا ناراحتی را احساس نخواهید کرد، زیرا عمل تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می‌گیرد.
این روش درمان و رفع چاقی صورت معمولاً در یک بیمارستان یا مرکز جراحی انجام می‌گیرد و بسته به نتیجه موردنظر شما حدود یک ساعت طول می‌کشد. برای رسیدن به حداکثر نتایج مثل لیفت صورت و یا تزریق بوتاکس، لیپوساکشن صورت می‌تواند در ترکیب با روش‌های دیگر انجام شود.

میانگین هزینه لیپوساکشن صورت

مانند هزینه هر جراحی لیپوساکشن دیگر، هزینه لاغری صورت با لیپوساکشن برای هر فرد متفاوت خواهد بود. عوامل بسیاری در تعیین هزینه جراحی برای درمان چاقی صورت دخیل هستند. این عوامل شامل هزینه بیهوشی، هزینه جراح، هزینه بیمارستان و مرکز جراحی و هزینه‌ داروهای تجویزی است.
هزینه لیپوساکشن صورت تحت‌تأثیر میزان کار انجام‌شده بر روی صورت و اینکه آیا لیپوساکشن در ترکیب با روش‌های دیگر قرارگرفته یا خیر، ‌نیز قرار دارد.

خطرات

از سوی دیگر، این درمان با برخی از خطرات همراه است. این روش شامل ایجاد برش در بدن شما بوده و برخی از شایع‌ترین عوارض جانبی آن عبارت‌اند از درد، قرمزی، تورم، کبودی، و التهاب. خطرات دیگر عبارت‌اند از:

• خون‌ریزی
  • آسیب‌دیدگی عصب یا از دست دادن حس در نواحی مورد جراحی
  • زخم
  • خطرات مربوط به بیهوشی عمومی
  • لخته شدن خون در زیرپوست
  • تجمع مایع در زیرپوست

زخم‌ها حدود شش تا دوازده ماه پس از عمل به‌تدریج محو و نرم می‌شوند. قبل از این مدت،شما به‌احتمال‌زیاد شاهد زخم‌های قرمز و مشخص خواهید بود. همچنین، اگر پس از عمل جراحی که برای درمان چاقی صورت انجام داده اید درد زیادی دارید، پزشک می‌تواند برای کمک به تسکین درد برای شما مسکن تجویز کند.
درنهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید این روش درمان و رفع چاقی صورت برای شما مناسب است یا خیر.  بسیاری از افراد  به این دلیل این روش را انتخاب می‌کنند که از وجود غبغب یا  گوشت اضافی زیر گلو و رسوبات چربی اطراف صورت خود رنج می‌برند و مایل به از بین بردن غبغب هستند ، لیپوساکشن می‌تواند شمارا از شر چربی اضافه خلاص کرده و به شما احساس و ظاهری بهتر بدهد. به‌منظور جوان‌تر و سالم‌تر ساختن صورت شما،‌ این روش ممکن است در ترکیب با روش‌های جراحی دیگر انجام شود.

بااین حال، جراحی همواره با خطراتی همراه بوده و هزینه می‌تواند یک عامل مهم دیگر باشد. در مورد لیپوساکشن صورت با جراح پلاستیک خود صحبت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید.

لیفت صورت

لیفت صورت یک عمل جراحی برای رفع چاقی گردن و صورت است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در طول جراحی لیفتینگ صورت ، پوست و بافت چربی اضافی از اطراف گردن و فک برداشته خواهد شد. این روش موجب ترومای جراحی قابل‌توجه‌تری نسبت به روش لیپوساکشن شده و دوره بهبودی آن طولانی‌تر است.  احتمال بروز عوارض جانبی نیز در این نوع از جراحی بیشتر است.
این جراحی، ممکن است تحت بیهوشی عمومی و یا تزریق وریدی یک آرام‌بخش و یا بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن پوست شما انجام گیرد. سپس، جراح یک برش ایجاد می‌کند که از ناحیه  گیجگاه شروع‌شده و تا مقابل گوش ادامه پیدا می‌کند. پوست بالا کشیده می‌شود و عضلات و بافت زیرپوست سفت می‌شوند.. جراح ممکن است قسمتی از چربی و پوست اضافی را بردارد. سپس پوست مجدداً بر روی صورت کشیده شده و برش بخیه می‌شود. برش معمولاً در امتداد خط مو یا در ناحیه‌ای که در آن پوست به‌طور طبیعی چین می‌خورد، ایجاد می‌شود، به‌طوری‌که پس از عمل جراحی نمایان نباشد.

حذف چربی باکال

چربی باکال توده‌های چربی هستند که در زیرگونه‌ها رسوب می‌کنند. "گونه چاق" و یا "گونه موش‌خرمای زمینی" می‌تواند ناشی از شرایط مختلف باشد. حذف توده‌های چربی می‌تواند موجب باریک شدن  گونه‌ها و اصلاح فرم صورت شود.

آیا  من نامزد خوبی برای حذف چربی باکال هستم؟

یک نامزد ایده آل برای حذف چربی باکال فردی است که دارای پری بیش‌ازاندازه در ناحیه پایین گونه باشد. بیماران باید انتظارات واقع‌بینانه از جراحی داشته باشند و همچنین از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند. هم مردان و هم زنان می‌توانند از روش حذف چربی باکال بهره‌مند شوند.

مزایای روش حذف چربی باکال

این روش از مزایای زیادی برخوردار است ازجمله:

• گونه لاغرتر
  • گونه مشخص‌تر